آخرین مطالب

مطالب مرتبط

2 دیدگاه

  1. 1

    ناشناس

    لطفا به نگارش تان توجه نمایید وفات (حضرت معصومه س ) را با شهادت اشتباه نگیرین

    پاسخ دادن
    1. 1.1

      عصر-انتظار

      شهادت یا وفات؟

      اینکه برخی بزرگان حوزه می کوشند به جای وفات حضرت معصومه (س)، شهادت آن حضرت در تقویم ثبت شود، امری بجا و عقلانی است؛ زیرا:
      ۱٫ در تاریخ نقل شده است لشکر مأمون هنگام حرکت کاروان حضرت معصومه(س) به سمت خراسان، به این کاروان حمله کردند و اغلب مردان کاروان از جمله برادران آن حضرت را به شهادت رساندند. حال چگونه ممکن است لشکر مأمون، اثرگذارترین شخصیت این کاروان؛ یعنی وجود پاک حضرت معصومه را به حال خود رها کنند و هیچ آسیبی به او نرسانند؟ چون اگر این اشتباه را هم می کردند، رسالت زینبی حضرت معصومه بیشتر نمایان می شد و مأمون ملعون از این امر به خوبی آگاه بود و با زیرکی هرچه تمام تر، آن حضرت را مسموم کرد.

      ۲٫ در تاریخ آمده است حضرت معصومه(س) پس از اینکه در ساوه مورد حمله قرار گرفت، بیمار شد و دستور داد او را به قم ببرند و پس از مدتی که در قم حضور داشت، از دنیا رفت. به راستی این چه بیماری بود که حضرت را از پای انداخت؟ اگر این بیماری سخت بود، چرا پس از حمله به کاروان آن حضرت، این بیماری آشکار شد؟ اگر این بیماری از قبل وجود داشت، چرا حضرت معصومه با آگاهی از این بیماری سخت، راهی سفر شد؟ چرا امام رضاع) در نامه ای از آن حضرت خواست به خراسان بیاید. مگر امام معصوم از احوال خواهر گرامی اش باخبر نبود؟ بنابراین، نتیجه می گیریم که این بیماری از قبل وجود نداشته و حاصل همان سمی بوده که یاران مأمون به آن حضرت خورانده بودند.
      ۳٫ در تاریخ بنا بر نقلی آمده است آن حضرت با سم به شهادت رسیده است که این نقل دو دلیل بیان شده را تأیید می کند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هر گونه استفاده از تصاویر و مطالب سایت (در قالب بنر ، پوستر ، ... و یا امور تجاری منصفانه) که موجب نشر فرهنگ اسلامی می شود موجب خوشحالی و رضایت ماست.
All Content by asr-entezar.ir is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.